GLÒRIA VALLMITJANA, LLAPISPANC, JOAN ORTÍ
Fotografia / registre fotogràfic d’accions
54 x 30 cm
Grup CHM Salut Mental
El cos com a instrument amb els retalls d’una càmera fotogràfica.
Experimentar el moviment del propi cos a través de la relació lliure que s’estableix amb els objectes i amb els altres participants. Bellugar-se sense restriccions gaudint de l’acompanyament musical. Interpretar, a
partir de la indumentària no habitual, un altre personatge que pot desconnectar-se dels
rols socials que el trànsit quotidià pretén determinar. Intercanviar vivències i punts de vista. Conviure mitjançant la participació en un projecte comú que es de neix a partir dels retalls d’una càmera fotogràfica que en xa els diversos moments. Riure i somriure.
Aquest experiment ha començat evocant la idea de donar al propi organisme la possibilitat d’expressar-se de manera diferent de com ho fa habitualment. La gestualitat del cos queda alterada a través de la dansa i el moviment, i adquireix la vivència i l’aprenentatge de noves formes que generen plaer, ja que alliberen expressions que en altres contextos no són possibles. El joc com a actitud, el cos com a instrument, el conjunt com a vivència. La Glòria, en Llapis i en Joan, hem realitzat un treball que parteix de la improvisació.
La càmera, oberta com a testimoni, posa de relleu les relacions que a nivell estètic s’han creat de forma aleatòria, no mecànica ni tampoc programada. A través de la selecció del material visual hem pretès posar de manifest allò que s’ha esdevingut a mida que ens anàvem coneixent. L’experiència ha sigut d’allò més positiva, entenent-ne el resultat com a concreció sorprenent de les relacions que hem establert a partir de les jornades creatives.

Aquesta obra pertany a la Divuitena edició / 2024
T’interessa aquesta obra? vols col.labora a Parelles Artístiques?
Contacte amb nosaltres
